Copywriting Brasschaat
Wat is Copywriting Brasschaat?
Seo is een term die intussen niet meer weg te denken is binnen de marketingwereld. Door ons online zoekgedrag en het enorme aanbod zijn de eerst getoonde resultaten door een zoekmachine erg gegeerd. Eerlijk: waarom zou je tot de zesde pagina scrollen als hetgeen je zoekt al op de eerste pagina terug te vinden is?
In België en Nederland is Google met stip de populairste zoekmachine. Er bestaan echter nog heel wat andere zoekmachines of zoekrobots. Denk bijvoorbeeld aan Bing, Yahoo, Baidu en DuckDuckGo. TextUp Copywriting is gespecialiseerd in seo-copywriting met betrekking tot Google. Andere zoekmachines werken mogelijk met andere algoritmes en vragen aangepaste seo-technieken.
Maar goed. Hoe krijg je Google nu zo ver dat hij/zij (geen idee of Google mannelijk of vrouwelijk is ?) jouw website of pagina bovenaan de zoekresultaten toont?
Google (dat geldt voor alle zoekrobots) moet eerst en vooral snappen waar een tekst over gaat. Net zoals een ‘gewone’ lezer moet begrijpen waar het om draait, moet Google dat ook. Het principe is dus eenvoudig:
- Heldere taal gebruiken, korte zinnen, overzichtelijke alinea’s
- Structuur brengen in de tekst: koppen, subkoppen, opsommingen, conclusies enz.
- Keywords, keywords en nog eens keywords
Makkelijker gezegd dan gedaan? Ik help je graag!
Hoe doen we SEO-Copywriting Brasschaat?
Seo is de afkorting voor ‘search engine optimalization’ ofwel ‘zoekwoordenoptimalisatie’. Een ander synoniem voor seo is vindbaarheid.
Seo bestaat uit een aantal technieken met als doel: het verbeteren of optimaliseren van je website zodat hij snel en makkelijk opgepikt wordt voor zoekmachines. Hoewel de teksten op je website hierin een belangrijke rol spelen, gaat het dus om veel meer dan enkel geschreven communicatie op een site. Zo zijn de structuur en de laadsnelheid van je website eveneens essentiële zaken die invloed hebben op een goede of minder goede seo of vindbaarheid.
Google is bij ons de meest gebruikte zoekmachine.
Seo-copywriting is dus het schrijven van commercieel getinte content (copywriting) met het toepassen van de op dat moment geldende seo-technieken. Seo‑copywriting heeft bijgevolg als doel om wervende teksten te schrijven die door Google worden opgepikt en alzo bovenaan de zoekresultaten komen te staan.
Zoals je hierboven al opmerkte: seo-technieken veranderen doorheen de tijd. Een seo‑copywriter moet dus bij de pinken blijven inzake het bijblijven met deze technieken. Dat heeft alles te maken met het algoritme van Google.
Trefwoorden of keywords zijn een cruciaal gegeven om een goed seo-resultaat te bekomen.
Keywords zijn tegelijk ook een grote valkuil voor seo. Overdrijven met keywords en het onnatuurlijk veel herhalen van dezelfde trefwoorden maakt een tekst houterig en allesbehalve vlot leesbaar. We gaan dus op zoek naar synoniemen van de belangrijkste zoekwoorden en springen creatief om met verbuigingen, meervouden enz.
De essentie van seo-copywriting blijft het schrijven van een aantrekkelijke tekst die aangenaam om lezen is. De tekst is én blijft in de eerste plaats bedoeld voor de lezer!
Vandaag leven we in het tijdperk van internet en sociale media. Het gaat vandaag om het creëren van interessante en plezante content die mensen graag willen delen. Links van en naar je website of sociale media bouwen autoriteit en betrouwbaarheid op. Dat pikt Google op en gaandeweg gaan de betreffende pagina’s hoger scoren in de zoekresultaten.
Algoritme voor Copywriting Brasschaat van Google
Op het internet is een enorme hoeveelheid informatie te vinden. Het is voor Google onmogelijk om alle informatie over een bepaald onderwerp op een beknopte, overzichtelijke manier te tonen in een zoekresultaat.
Bij het ingeven van een zoekwoord of ‑zin scant Google in een razendsnel tempo het gehele internet: miljarden webpagina’s gaan door de zoekindex. Google filtert hieruit de interessantste resultaten. Deze krijg je dan in een bepaalde volgorde te zien in de zoekresultaten.
Wat bestempelt Google als interessant? Hier zijn een aantal factoren van belang:
- Gebruiksgemak van de website
- Relevantie van de webpagina’s
- Kwaliteit van de content en het gebruik van keywords
- Betekenis van de ingegeven zoekopdracht
- Instellingen van de website
Google maakt gebruik van algoritmen. Een algoritme is een stukje code in een programmeertaal dat gebruikt wordt om een probleem op te lossen. Met een algoritme bepaalt de maker vooraf wat er gebeurt in een bepaalde situatie. Welke zaken je al of niet te zien krijgt in een zoekopdracht is dus ‘voorgeprogrammeerd’.
Voorbeeld: Je bent op zoek naar een elektrische fiets. Je geeft de term ‘elektrische fiets’ in de zoekbalk van Google in en je surft wat rond, op zoek naar nuttige info. Plots verschijnt er her en der reclame over elektrische fietsen op het internet, in je sociale media enz. Dat komt omdat het algoritme je zoekgedrag oppikt en bijgevolg (betalende) advertenties toont die relevant zijn voor jouw zoekopdracht.
Niemand kent echter geheel de werking van Googles algoritmen. Bovendien veranderen deze razendsnel. We weten intussen wel dat Google van zaken houdt zoals:
- betrouwbare websites met veel content
- veel verkeer op je website
- een duidelijk opgebouwde structuur
- correcte informatie
- een website die leeft: er wordt content toegevoegd of aangepast, er worden foto’s veranderd of bijgeplaatst, er verschijnt een maandelijkse blog enz.
- veel relevante trefwoorden, backlinks en externe links
Hoe ik te werk ga voor een goede Copywriting Brasschaat
Wanneer ik voor jou een lijst met keywords opstel, zal ik je eerst zélf 10 kernbegrippen vragen. Ik wil namelijk weten op welke woorden jij gevonden wilt worden. Jij kent jouw business als geen ander.
Jij levert mij daarom enkele belangrijke, vakspecifieke termen aan en ik doe de rest.
We bekijken jouw grootste online concurrenten en pikken hun strategie op. Nee, natuurlijk gaan we die strategie niet klakkeloos overnemen! Het bekijken van de aanpak van concurrenten leert ons veel over onze eigen business en dit zal ons helpen om de eigen online seo-strategie te verbeteren en te optimaliseren.
Keyword research nodig voor je website?